zondag, augustus 01, 2004

Handtasmysterie van de Queen onthuld

Volgens de Britse zondagskrant Mail on Sunday zit er niets in de handtas van de Britse koningin Elizabeth. De Queen gebruikt haar handtas enkel om signalen te geven. Als de handtas aan haar linkerarm bengelt, betekent dit "alles okee". Bevindt het lege voorwerp zich aan de rechterarm, dan geeft de Queen aan dat haar gesprekspartner behoorlijk vervelend is en zij uit de toestand wil "gered" worden. Wanneer bij het tafelen de handtas op tafel komt te staan, staat dit gelijk met de koninklijke uitspraak: "Wij willen opstappen".

De zogenaamde tic van Prins Filip, nl. dat hij zichzelf voortdurend in de haren krabt, is niets anders. Als hij aan zijn linkerhaarkant scratcht betekent dat "ik heb honger". Rechts: "ik heb dorst". Achteraan: "ik moet hoognodig". Vooraan: "ik versta er de ballen van... dzju dat verrekte vlaams... breng mij een vertaler."