donderdag, juli 15, 2004

Kim Gevaert op de kar van McDonalds

Onze nationale gazelle Kim Gevaert heeft een sponsordeal met McDonalds gesloten om het "nieuwe gezonde imago" van deze hamburgerreus mee te helpen uitstralen. De Williams zusjes en Justin Timberlake doen ook mee. Een perfecte casting voor Serena (de lachende Quarterpounder with Cheese) en Timberlake (de icoon van de junk food generation), maar ranke Kim valt toch moeilijk te rijmen met burgers en fastfood.

Kim voegde er tegen de pers wel aan toe dat ze geen burgers maar enkel slaatjes eet als ze een McDonalds binnenstapt. Kim voegde er wel niet aan toe dat ze haar slaatjes meestal zelf klaarmaakt, en de slaatjes in vele andere plaatsen die ze frequenteert lekkerder, rijkelijker, gevarieerder, en goedkoper zijn. Dat het in de McDonalds stinkt naar het frietvet, dat ze een hekel heeft aan queuen, dat de stoeltjes zeer ongemakkelijk zitten, de tafeltjes dikwijls smerig, en dat de rookvrije zones zelden gerespecteerd worden.
Maar je mag het Kim niet kwalijk nemen als ze dat niet zegt. McDonalds is een sponsor, en Kim, die enkel kan dromen van het salaris van een gemiddelde Belgische voetballer, moet rondkomen met sponsorgeld. En geef toe, het nieuwe McDonaldstricootje staat haar beeldig!